بادام سنگی فله برای درمان زخم معده پیشنهاد می شود

در واقع بادم ها انواع مختلفی دارند و با توجه به طعم، شکل و ضخامت پوسته آن با یکدیگر تفاوت دارند در آذربایجان، درختان بادام سنگی فله در مقیاس صنعتی عمدتاً در شبه جزیره آبشرون رشد می کنند.

نگرش به شرایط خارجی بادام گیاهی گرما است. اما در برابر سرما نیز مقاوم است. یخبندان 30-35 درجه را تحمل می کند. این به شدت نیازمند نور است.

در محصولات متراکم ارتفاع ضعیف شده و بهره وری کاهش می یابد. عدم تقاضا در زمین به طور معمول در انواع مختلف خاک با تهویه مناسب رشد می کند.

تکثیر بذر با هدف اصلاح و پرورش نهال است. به عنوان چاشنی بادام از چوب بادام و به طور جزئی از چوب زردآلو، آلبالو و هلو استفاده می شود. در تمام موارد بهترین بادام، بادام هسته ای است.

بادام

چالاگ در تابستان (تیر-آگوست) انجام می شود. نهال های یک ساله را در پاییز برداشته و برای کاشت می فرستند.

مزرعه باغ بادام پس از شخم عمیق (60 سانتی متر) به مساحت 8 تا 12 هکتار تسطیح و به ردیف تقسیم می شود. از آنجایی که گیاهان به شدت نیازمند نور هستند، منطقه غذایی 7-8×7-8 متر فراهم شده است. کاشت در پاییز انجام می شود.

در شرایط مرطوب، ردیف ها را با شاه ماهی سیاه می پوشانند و در شرایط آبی، تنه را خالی نگه می دارند، زیر بوته های سیدرات یا گیاهان چمنی چند ساله (سیستم چمن). در مناطق آبی، باغ 4-5 بار در سال آبیاری می شود.

آبیاری در اوایل بهار، پس از گلدهی، در آستانه رسیدن میوه و در پاییز پس از برداشت انجام می شود.

خصوصیات بیولوژیکی گیاه بادام، تقاضای کم آن برای خاک و شرایط اقلیمی، امکان کشت گسترده آن را در اکثر مناطق جمهوری، سطح زیر کشت به 1500-2000 هکتار و تولید میوه به 2000 تن را می دهد.

باغات بادام تازه کاشته شده معمولاً در سال 3-4 شروع به بارور شدن می کنند. برای راه اندازی باغات جدید بادام در سال اول 10 تا 12 هزار اعتبار نیاز است و بسته به سطح نگهداری، می توان در هر هکتار باغ بادام در تولید کامل 2500 تا 2800 منات سود کرد.